Po raz kolejny Bacca jest sponsorem głównym Mistrzostw Polski Towarzystw Ubezpieczeniowych – święta pasjonatów żeglarstwa. Skąd pomysł?

Cezary Świerszcz: Jesteśmy dumni, że to Bacca jest głównym sponsorem największej imprezy żeglarskiej w branży ubezpieczeniowej. To tutaj miłośnicy wiatru i fal mogą wspólnie z innymi partnerami biznesowymi lub współpracownikami rywalizować w regatach o tytuł Mistrza Polski oraz Puchar Prezesów Towarzystw Ubezpieczeniowych. Jak na każdych zawodach, imprezie zawsze towarzyszy duch rywalizacji, ale tak naprawdę liczy się zabawa, współpraca zespołowa i motywacja do zdobycia tytułu. To oddaje styl pracy, jaki cenimy w naszej firmie. Bacca współpracuje z ubezpieczycielami i agentami, łączy zachowując niezależność. Tworzymy rozwiązania, które integrują rynek. Regaty Towarzystw Ubezpieczeniowych są też wydarzeniem, które integruje środowisko ubezpieczeń poprzez współzawodnictwo i pozytywną atmosferę.

Czy jest jakaś analogia między żeglarstwem a ubezpieczeniami? Czy umiejętność żeglowania sprawdza się w biznesie?

CŚ: Zarówno w żeglarstwie, jak i w ubezpieczeniach dążąc do celu nie można iść na skróty. Na równi stawiana jest strategia działania oraz taktyka. Strategia to umiejętność wyznaczania celów oraz przewidywanie najlepszych sposobów na ich realizację. Jednak taktyka jest nie mniej ważna – w regatach żeglarskich ważne jest szybkie reagowanie na zmieniające się warunki. Codzienność ubezpieczeniowa jest bardzo podobna – warunki rynkowe wokół nas zmieniają się dynamicznie. Sukces osiągają ci, którzy potrafią szybko i dobrze zareagować. Zarówno w sporcie i w biznesie potrzebny jest zgrany zespół.

Większość przedsiębiorców cechuje się tym, że nawet zajmując się jakimś hobby, szukają sposobów na praktyczne spożytkowanie tego wysiłku. Czy tak też jest w Waszym przypadku?

CŚ: Napędza nas pasja do działania. Nieustannie pracujemy nad tym, żeby jako załoga regatowa oraz jako firma być coraz lepsi, poprawiać wyniki i osiągać nowe cele. Z entuzjazmem tworzymy praktyczne innowacje. Zmieniamy rzeczywistość dzięki skutecznemu stosowaniu technologii w ubezpieczeniach. Trudno mi sobie wyobrazić, że mogłoby być inaczej. Nasze credo – „Z nami łatwiej” – oddaje dobrze nasze podejście.

Każdego roku w czasie regat wprowadzamy jakąś nowość, nad którą pracowaliśmy w ramach rozwoju Bacca. Rok temu z przymrużeniem oka pokazywaliśmy, jak nasz system telematyczny dedykowany do ubezpieczeń komunikacyjnych pomaga ocenić zachowania załóg w czasie wyścigów. Mamy obecnie trwające projekty wdrożeniowe z telematyki w ubezpieczeniach, w tym z firmami uczestniczącymi w regatach. Sportowa rywalizacja pozwala spojrzeć na partnerów biznesowych z innej strony i daje bogatsze doświadczenia we wzajemnych relacjach.

Jakie plany nt. rozwoju swoich produktów macie na najbliższe miesiące? Stawiacie na rozwój dotychczasowych produktów czy wprowadzacie jakieś nowe, innowacyjne rozwiązania do swojej oferty?

CŚ: Rozwijamy się bardzo dynamicznie. Zbliżamy się do 200 000 klientów. W 2018 roku do grona naszych partnerów dołączają kolejne towarzystwa ubezpieczeniowe oraz multiagencje. Doskonalimy naszą ofertę ratalnych płatności za ubezpieczenia. Część naszych klientów i partnerów korzysta już z w pełni mobilnych, elektronicznych procesów rozkładania składki na raty. Stopniowo wycofujemy papier i liczymy, że w tym roku uda nam się go wyeliminować całkowicie.

Nasze kompetencje w zakresie rozliczania płatności wykorzystujemy na dwóch innych polach, tj. w płatnościach kartowych oraz w telematyce. Oba te obszary znacząco przyspieszą w najbliższych miesiącach.

Płatności kartowe to usługa, którą wszyscy rozumieją, ale nikt na dużą skalę nie potrafił tego rozwiązania wdrożyć w ubezpieczeniach. Nasz terminal ubezpieczeniowy TubaPay przygotowaliśmy tak, że jest to najlepsza na rynku metoda płacenia za ubezpieczenie. Agent bezpośrednio z systemu ubezpieczyciela przesyła natychmiast kwotę na terminal, bez przepisywania, bez możliwości jakichkolwiek pomyłek, do wielu ubezpieczycieli. Ułatwiamy tym życie klientom oraz agentom, a ubezpieczycielom skracamy czas inkasa składki z kilku dni do jednego dnia. TubaPay cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem – właściwie każdy komu pokazujemy jak działa – decyduje się na wdrożenie. W czasie regat będzie szansa zobaczenia jak działa nasze rozwiązanie.

Telematyka to dziedzina wymagająca od ubezpieczycieli odwagi i chęci wkroczenia w nowe metody taryfikacji i relacji z klientem. Nasze rozwiązanie plug and play minimalizuje ryzyko projektowe oraz przyspiesza wdrożenie. Bez konieczności inwestowania własnych środków zakład ubezpieczeń otrzymuje dostęp do zaawansowanych, nowoczesnych metod oceny stylu jazdy kierowców oraz procesów obsługi płatności.

Wygląda na to, że Bacca aktywnie zmienia nasz rynek ubezpieczeniowy. Czego Wam można życzyć?

CŚ: Nasi znajomi żeglarze życzą sobie zawsze silnych wiatrów, bo dobry sternik przy silnym wietrze zawsze sobie poradzi i znajdzie przy tym dużo radości. Myślę, że w biznesie jest podobnie. Zadbamy by nie brakowało nam okazji i wytrwałości w łatwych do przyjęcia innowacjach dla rynku. Ja zaś w imieniu całej firmy życzę wszystkim uczestnikom Żeglarskich Mistrzostw Towarzystw Ubezpieczeniowych świetnej zabawy, niesamowitych przeżyć, sportowej rywalizacji oraz sukcesów. Serdecznie zapraszam i liczę na rekordową frekwencję.